Проєкт "Цибуля на підвіконні"

 

Мета: Навчити дітей створювати грядки на підвіконні і доглядати за цибулинами. Розширити знання про цілющі властивості цибулі. Дослідити ріст та розвиток ріпчастої цибулі в різних умовах.

         Активізувати ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас.

         Виховувати відповідальність за доручену справу.

Завдання: 1. Дізнатися про користь цибулі, історію культури.

                  2. Вчити дітей щодня доглядати за цибулею взимку в кімнатних умовах.

                  3. Формувати уявлення про необхідність світла,тепла,вологи для зростання рослин.

                  4. Фіксувати уявлення про зміни росту рослин в різних середовищах пророщування.

                  5. Вчити виконувати індивідуальні та колективні доручення.

                  6. Повторення правильного і дбайливого  ставлення до природи.

                  7. Виготовити лепбук про цибулю.

                  8. Проаналізувати виконану  роботу.

Проєктна ідея: Створити в класній кімнаті город з цибулі на підвіконні.

Учасники проекту: Діти і вчителі.

Тип проекту: Творчій, колективний.

Характер проекту: Навчально - дослідницька робота.

Очікувані результати: 1.Діти навчаться садити і доглядати за цибулею.

2.У дітей сформуються знання і уявлення про зростання зеленої цибулі в кімнатних умовах як в контейнері з ґрунтом так і в склянці з водою.

Способи оцінки: Досліди, спостереження, бесіди,експерименти.

Матеріал: Ріпчаста цибуля, ємності для посадки цибулі (пластикові стаканчики,контейнери), грунт,поливальниця,невеликі лопатки,половинки зошитів, ручки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       ВСТУП

 

 

 На вулиці зима. Кругом лежить сніг, сильний мороз, мало сонячного світла. Взимку багато дітей і дорослі люди часто хворіють на простудні захворювання.

 Взимку багато дітей і дорослі люди часто хворіють на простудні захворювання. Нам доводиться часто чути«Їжте більше вітамінів». Як поповнити свій організм вітамінами? Виявляється, найпростіший спосіб – це їсти зелену цибулю. У нашому центрі ми кожну зиму  організовуємо город на підвіконні – вирощуємо зелену цибулю. В спеціальні ємності діти насипають грунт, висаджують цибулини, доглядають за ними. І через деякий час, міні-город радує нас яскраво-зеленими пір'ям цибулі.

В ході вирощування і спостереження за ростом цибулі, ми  прийшли до висновку, що для його гарного росту необхідні ряд умов, це – грунт, вода, тепло, світло.А чи можна виростити цибулю без ґрунту? Як буде відбуватися його розвиток при відсутності, наприклад, світла або води?Діти, чі є у вас бажання дізнатися про це? Ми  вирішили провести ряд експериментів, щоб провести  дослідження - вплив різних умов на процес вирощування зеленої цибулі. В ході роботи над проєктом ми дізнаємося:

- звідки прийшов до нас цибуля.

- вивчимо умови для зростання і розвитку рослин.

- підготуємо необхідні матеріали та інвентар.

- посадимо цибуля.

-будемо доглядати за нею.

- проведемо спостереження за ростом і розвитком рослин.

- проведемо аналіз результатів дослідження.

Для виконання ціх завдань ми зараз розділимося на 3 команди, щоб вирощувати цибулю в різних умовах.( Формування команд для проведення дослідження. Команди отримують завдання, які допоможуть вирішати проблему проекту)

 

1 команда – посадка цибулі при наявності наступних умов: світло, тепло, вода.

2 команда – посадка цибулі при наявності наступних умов: тепло, вода, відсутність світла. 3 команда – посадка цибулі при наявності наступних умов: тепло, світло, відсутність води.

А зараз ми пропонуємо пограти в ігри, які допоможуть налаштуватися на виконання завдань.

1. «Що зайве?»

2. «Інструменти для догляду за городом на підвіконні».

Об’єднавши нащі зусилля ми виростимо зелену цибулю на підвіконні, зріжемо і віддамо в шкільну їдальню,щоб укріпити свій імунітет.

 

 

 

 

 

 

 

                                               Основна частина

 

Етапи проекту

-збір інформації про ріпчасту цибулю: вивчити історію ріпчастої цибулі, познайомитися з лікувальними властивостями цибулі

- відгадування загадок про цибулю.

- розучування  віршів про цибулю.

- перегляд мультфільму «Чіполіно».

- складання оповідань про цибулю.

- посадка цибулі і її вирощування в різних умовах.

- бесіда про способи вирощування ріпчастої цибулі.

- спостереження за ростом цибулі  і запис спостережень в журнали.

- проведення анкетування серед учнів.

- виготовлення леп буку «Зелена цибуля – наш друг».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Заключна частина

 

 Що за зелень біля вікна?

Адже за вікном у нас зима.

    Подейкують, що цибуля

    Корисна від семи недугів

Малюки цибульку садили

Урожаєм пригостили

Вітамінів цілий скарб

Приходьте всі до нас у сад.

 Сьогодні закриття нашого прєкту «Цибуля на підвіконні». Під час проекту ми дізналися багато нового та цікавого.

-        вивчили історію ріпчастої цибулі.

 (Розповідь дітей  про історію ріпчастої цибулі).

-        Познайомилися з лікувальними властивостями цибулі.

 

На цибулю нарікають,

Що без сліз я допікаю.

Вибачте, та я не винна,

Бо я—лікарська рослина.

Соком з медом почастую

І здоров’я подарую.

(Розповідь дітей про лікувальні властивості цибулі)

Ви пам,таєте що ми розділилися на три команди,щоб вирощувати цибулю в різних умовах.

1      команда - вирощування цибулі при наявності наступних умов (світло,тепло,вода)

2      команда - в темряві.

3       команда – без води.

Садили цибулю в контейнери з грунтом і у воду.

Висновок цибулю можна виростати в зимовий час не тільки в грунті, а й  воді.

Подивіться на цибулину в мене в руках і на свої цибулини, чи є серед них відмінності,  які?

Порівняння на колір і смак.

Висновок  проведенні спостереження показали, що цибуля

швидше сходить і росте у воді .

Пір'я цибулі вирощеної в темряві були більш довгими , але були тонкими і мали блідо-зелений колір. А пір'я цибулі, вирощеного на світлі, були менш довгими , але були більш товстими й мали темно-зелений колір, вона гостріща.

А без вводи цибуля зовсім не виросла.

 Отримані нами результати показують, як різні умови впливають на ріст і розвиток рослин. Цибуля любить, коли багато світла, води і тепла.

Рослини  живі, як і ми. Вони живляться, дихають, п’ють воду. У таких умовах вони не хворіють, не в’януть.

Кожного року в нашому центрі діти висаджують зелену цибулю на підвіконні. Виходячи з даної ситуації ми вирішили провести анкетування учнів 5-А та 7-А кл., з метою дізнатися,що вони знають про цибулю, чи вживають її в їжу та чи вирощують вдома в зимовий час.

Було опитано 10 учнів .

Для проведення анкетування була використана анкета.

Твоє знання про цибулю.

Ми зясували що  всі учасники анкети знають, що цибуля важливий харчовий продукт, а що цибуля лікарська рослина знають 7  учнів.

Чи часто вживають цибулю в їжу 7 учнів відповіли так, іноді 3 учнів. У свіжому вигляді їдять не всі діти, 4 учнів відповіли так, іноді їдять 4 чоловік, і зовсім не їсть – 2 учнів.

А на питання «у ващій родині взимку вирощують цибулю?» 9 дітей відповіли – ні.

Ми сподіваємося даними своїх спостережень і досліджень переконаємо тих дітей, які давали відповідь - ні, що зелена цибуля дуже корисна взимку, а найголовніше, що – це захисник від застуди.

З цією метою ми виготовили леп бук « Зелена цибуля- наш друг», який подаруємо учня 5-А класу.

Висновки

У ході дослідження ми дізналися про користь цибулі та його застосуванні, історії цієї культури. Визначили необхідні умови і способи вирощування цибулі на перо. Провели спостереження за ростом зеленої цибулі. Діти навчилися садити та доглядати за зеленою цибулею. У дітей сформувалися знання і уявлення про зростання зеленої цибулі в кімнатних умовах як в контейнері з грунтом, так і в склянці з водою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5-10 класів з порушеннями інтелектуального розвитку

Дворічні квітково-декоративні рослини: маргаритки, братки, мальви. Зовнішній вигляд та вирощування