Проєкт "Цибуля на підвіконні"
Мета: Навчити дітей створювати
грядки на підвіконні і доглядати за цибулинами. Розширити знання про цілющі
властивості цибулі. Дослідити ріст та розвиток ріпчастої цибулі в різних
умовах.
Активізувати ініціативу, увагу і пам'ять, збагачувати словниковий запас.
Виховувати відповідальність за доручену справу.
Завдання: 1.
Дізнатися про користь цибулі, історію культури.
2. Вчити дітей щодня доглядати за цибулею взимку в кімнатних умовах.
3. Формувати уявлення про необхідність світла,тепла,вологи для зростання
рослин.
4. Фіксувати уявлення про зміни росту рослин в різних середовищах
пророщування.
5. Вчити виконувати індивідуальні та колективні доручення.
6. Повторення правильного і дбайливого
ставлення до природи.
7. Виготовити лепбук про цибулю.
8. Проаналізувати виконану роботу.
Проєктна
ідея:
Створити в класній кімнаті город з цибулі на підвіконні.
Учасники
проекту: Діти і вчителі.
Тип проекту: Творчій, колективний.
Характер
проекту: Навчально - дослідницька робота.
Очікувані результати: 1.Діти навчаться садити і
доглядати за цибулею.
2.У дітей сформуються
знання і уявлення про зростання зеленої цибулі в кімнатних умовах як в
контейнері з ґрунтом так і в склянці з водою.
Способи
оцінки: Досліди, спостереження,
бесіди,експерименти.
Матеріал: Ріпчаста цибуля, ємності
для посадки цибулі (пластикові стаканчики,контейнери), грунт,поливальниця,невеликі
лопатки,половинки зошитів, ручки.
ВСТУП
На вулиці зима. Кругом
лежить сніг, сильний мороз, мало сонячного світла. Взимку багато дітей і
дорослі люди часто хворіють на простудні захворювання.
Взимку багато
дітей і дорослі люди часто хворіють на простудні захворювання. Нам доводиться
часто чути: «Їжте більше вітамінів». Як поповнити свій
організм вітамінами? Виявляється, найпростіший спосіб – це їсти зелену цибулю. У
нашому центрі ми кожну зиму
організовуємо город на підвіконні – вирощуємо зелену цибулю. В спеціальні ємності діти
насипають грунт, висаджують цибулини, доглядають за ними. І
через деякий час, міні-город радує нас яскраво-зеленими пір'ям цибулі.
В ході вирощування і спостереження за ростом цибулі, ми прийшли до висновку,
що для його гарного росту необхідні ряд умов, це – грунт, вода, тепло, світло.А чи можна виростити цибулю без ґрунту? Як буде відбуватися
його розвиток при відсутності, наприклад, світла або води?Діти,
чі є у вас бажання дізнатися про це? Ми вирішили провести ряд
експериментів, щоб провести дослідження - вплив
різних умов на
процес вирощування зеленої цибулі. В ході роботи над
проєктом ми дізнаємося:
- звідки прийшов до нас
цибуля.
- вивчимо умови для зростання і розвитку рослин.
- підготуємо необхідні матеріали та інвентар.
- посадимо цибуля.
-будемо доглядати
за нею.
- проведемо
спостереження за ростом і розвитком рослин.
- проведемо аналіз
результатів дослідження.
Для виконання ціх
завдань ми зараз розділимося на 3 команди, щоб вирощувати цибулю в різних
умовах.( Формування команд для проведення дослідження. Команди отримують
завдання, які допоможуть вирішати проблему проекту)
1 команда – посадка цибулі при наявності
наступних умов: світло, тепло, вода.
2 команда – посадка цибулі при наявності
наступних умов: тепло, вода, відсутність
світла. 3 команда – посадка цибулі при наявності
наступних умов: тепло, світло,
відсутність води.
А зараз ми
пропонуємо пограти в ігри, які допоможуть налаштуватися на виконання завдань.
1. «Що зайве?»
2. «Інструменти для
догляду за городом на підвіконні».
Об’єднавши нащі
зусилля ми виростимо зелену цибулю на підвіконні, зріжемо і віддамо в шкільну
їдальню,щоб укріпити свій імунітет.
Основна частина
Етапи проекту
-збір
інформації про ріпчасту цибулю: вивчити історію ріпчастої
цибулі, познайомитися з лікувальними властивостями цибулі
-
відгадування загадок про
цибулю.
-
розучування віршів про цибулю.
- перегляд мультфільму
«Чіполіно».
- складання
оповідань про цибулю.
- посадка цибулі і її вирощування в різних умовах.
- бесіда
про способи вирощування ріпчастої цибулі.
- спостереження
за ростом цибулі і запис спостережень в журнали.
- проведення
анкетування серед учнів.
- виготовлення леп буку «Зелена цибуля – наш
друг».
Заключна
частина
Що за
зелень біля вікна?
Адже за вікном у нас зима.
Подейкують, що цибуля
Корисна
від семи недугів
Малюки цибульку садили
Урожаєм пригостили
Вітамінів цілий скарб
Приходьте всі до нас у сад.
Сьогодні
закриття нашого прєкту «Цибуля на підвіконні». Під час проекту ми дізналися
багато нового та цікавого.
-
вивчили історію ріпчастої цибулі.
(Розповідь
дітей про історію ріпчастої цибулі).
-
Познайомилися з лікувальними властивостями цибулі.
На
цибулю нарікають,
Що
без сліз я допікаю.
Вибачте,
та я не винна,
Бо я—лікарська рослина.
Соком
з медом почастую
І
здоров’я подарую.
(Розповідь дітей про лікувальні властивості
цибулі)
Ви пам,таєте що ми розділилися на три
команди,щоб вирощувати цибулю в різних умовах.
1
команда -
вирощування цибулі при наявності наступних умов (світло,тепло,вода)
2
команда - в
темряві.
3
команда – без води.
Садили цибулю в
контейнери з грунтом і у воду.
Висновок цибулю
можна виростати в зимовий час не тільки в грунті, а й воді.
Подивіться на
цибулину в мене в руках і на свої цибулини, чи є серед них відмінності, які?
Порівняння на колір і
смак.
Висновок проведенні спостереження показали, що цибуля
швидше сходить і
росте у воді .
Пір'я
цибулі вирощеної в темряві були більш довгими , але були тонкими і мали
блідо-зелений колір. А пір'я цибулі, вирощеного на світлі, були менш довгими ,
але були більш товстими й мали темно-зелений колір, вона гостріща.
А
без вводи цибуля зовсім не виросла.
Отримані нами результати показують, як
різні умови впливають на ріст і розвиток рослин. Цибуля любить, коли багато
світла, води і тепла.
Рослини живі, як і ми. Вони живляться, дихають, п’ють
воду. У таких умовах вони не хворіють, не в’януть.
Кожного року в
нашому центрі діти висаджують зелену цибулю на підвіконні. Виходячи з даної
ситуації ми вирішили провести анкетування учнів 5-А та 7-А кл., з метою
дізнатися,що вони знають про цибулю, чи вживають її в їжу та чи вирощують вдома
в зимовий час.
Було опитано 10 учнів .
Для проведення анкетування була використана анкета.
Твоє знання про цибулю.
Ми зясували що всі учасники анкети знають, що цибуля важливий
харчовий продукт, а що цибуля лікарська рослина знають 7 учнів.
Чи часто вживають цибулю в їжу 7
учнів відповіли так, іноді 3 учнів. У свіжому вигляді їдять не всі діти, 4 учнів
відповіли так, іноді їдять 4 чоловік, і зовсім не їсть – 2 учнів.
А на питання «у
ващій родині взимку вирощують цибулю?» 9 дітей відповіли – ні.
Ми сподіваємося даними своїх
спостережень і досліджень переконаємо тих дітей, які давали відповідь - ні, що
зелена цибуля дуже корисна взимку, а найголовніше, що – це захисник від
застуди.
З цією метою ми виготовили леп бук « Зелена
цибуля- наш друг», який подаруємо учня 5-А класу.
Висновки
У ході
дослідження ми дізналися про користь цибулі та його застосуванні, історії цієї
культури. Визначили необхідні умови і способи вирощування цибулі на перо.
Провели спостереження за ростом зеленої цибулі. Діти навчилися садити та
доглядати за зеленою цибулею. У дітей сформувалися знання і уявлення про
зростання зеленої цибулі в кімнатних умовах як в контейнері з грунтом, так і в
склянці з водою.
Комментарии
Отправить комментарий