Закон України "Про повну загальну середню освіту"
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про повну загальну середню освіту
Цей Закон визначає
правові, організаційні та економічні засади функціонування і розвитку системи
загальної середньої освіти.
"Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами
1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування
створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми
потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх
індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з
особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.
3. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з
особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що
враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
4. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та
заклади освіти створюють особам з особливими освітніми потребами умови для
здобуття освіти нарівні з іншими особами шляхом належного фінансового,
кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального
дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та
можливості таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
5. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми
потребами у закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти
здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел,
не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини,
визначених в індивідуальній програмі розвитку.
6. Зарахування осіб до спеціальних закладів освіти, переведення з
одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у
порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і
науки.
7. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються
актами Кабінету Міністрів України з урахуванням міжнародних норм і стандартів.
1. Інклюзивне навчання здобувачів освіти базується на принципах
недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та
включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Організація інклюзивного навчання у закладах освіти на відповідних
рівнях освіти здійснюється відповідно до порядків, затверджених Кабінетом
Міністрів України.
2. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її
батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому
порядку.
Спеціальний клас та/або група утворюється керівником закладу
освіти за погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним
органом.
Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими
освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з
урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
Заклад освіти відповідно до законодавства організовує та/або
забезпечує надання особам з особливими освітніми потребами
психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних
засобів для навчання.
3. З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки
розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових
послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з
особливими освітніми потребами органи місцевого самоврядування утворюють
інклюзивно-ресурсні центри.
4. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти та
інклюзивно-ресурсних центрів повинні відповідати вимогам доступності згідно з
державними будівельними нормами і стандартами.
5. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд,
приміщень закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів здійснюються з
урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного
пристосування";
Комментарии
Отправить комментарий